4/10/12

Masak


Perancangan untuk memasak macam biasa dipatahkan oleh mak. Mak is really determine to let me finish my studies first baru belajar ilmu rumahtangga zz apakah perkataan yang digunakan ini.



But still, if she asks me to kupas bawang, potong sayur tu semua aku masih lagi lah buat sebab itu jela keje kalau aku masuk dapur. Lepas tu cuci pinggan. Nak tolong masak memang no no. Bagi beliau, tolong masak adalah seperti potong memotong, cuci pinggan etc etc dan bukannya sperti memasukkan rempah ratus cili apa ke semua dalam makanan. Aku suspek mak mesti ada her own secrets which she doesnt wanna share with us. Perghh aku mengesyaki mak aku sekarang ni. Patulah balik rumah asyik nak makan je #alasan.



Nasib baik kalau bake mak tak kisah. Dari cookies, cake, ke kuih muih tradisional semua mak kasi buat. Walhal anak dia sebenarnya nak belajar masak ayam kurma, kari daging, gulai lemak ikan aaa sedapnya. Makkk, you are manja-ing me too much :(



Tapi takpe. Resepi online kan ada *wink* Setakat ayam masak kurma tu jeeeeee *cocky face*





No comments: