12/22/11

Poli-tikus

Orang lain hina negara, hina lagu negaraku secara depan depan, semua senyap tak nak ulas apa apa.
Orang lain turunkan bendera gambar PM, naikkan bendera kebebasan akademik for few minutes semua dok teriak macam itu satu dosa besar. He's not even step on the flag itself. Hoi kecoh betul.


Lihat apa yang dia perjuangkan. Bukan lihat pada dia ikut parti tu, atau dia ikut parti ni. Nonsense. He did that because he wanted people to know, to listen apa yang dia hendak suarakan. Jika ikut saluran yang betul pun, asyik tak dapat, aku pun marah. He's not threatening people and why people rasa dia adalah ancaman negara? Nak lihat ancaman negara lihat pada some of our leaders. Corruption ada dekat mana mana je. Bagaimana kami anak muda hendak mengundi demi masa depan negara kalau kami tidak nampak pemimpin yang layak untuk diundi? Think people, think. Pemimpin wajar untuk ditegur jika kita rasa dia adalah salah. Jangan bodoh sombong duduk atas goyang kaki, selesa dengan apa yang dah dapat. Majukan diri bukan bermaksud untuk kepentingan diri sendiri. Majukan diri adalah untuk majukan orang lain. That's the purposes of being a leader. You are willing to accept the position, then you should know the priority.


And Adam Adli, I dont even know you, not even the slightest interest in your current life, perjuangkan lah hak mahasiswa yang kau harapkan dengan jalan yang betul. Aku bukan orang politik. Tapi tunjukkan pada pemimpin yang bijak pandai ini, bahawa jangan lupa bahawa kita ini adalah anak muda yang bakal memimpin negara. Bukan mudah nak diludah ludah macam Abang Panglima. Kecoh betul sampai buat video hoi! Abang Panglima tu tak tahu ke yang dia dah boleh didakwa kerana mengugut? Nasib baik ada video KYO. Sorry, saya dah lama tak main Myspace, friend....Friendster pun tak main dah kahkahkah! The video has made my dayyyeh! Puiih!



Goodluck Adam. Tuhan sentiasa bersama dengan orang yang benar.




"Sesungguhnya Allah menyuruh (kalian) berbuat adil dan berbuat ihsan, memberi kepada kaum kerabat, dan Allah melarang perbuatan keji, kemungkaran dan permusuhan. Dia memberi pengajaran kepada kalian agar kalian dapat mengambil pelajaran." (Al-Qur'an 16:90)




#Just two cents from me.